Tên công trình
|
Loại công trình / Tên Tạp chí / Kỷ yếu hội thảo | Tên tác giả thuộc Khoa TA | Đóng góp | |
Năm 2015-2016
|
||||
Tìm hiểu mối liên hệ giữa triết học và ẩn dụ
|
Tạp chí Khoa Học Xã hội - TP. HCM, 2(198). | Nguyễn Thị Kiều Thu |
Đồng tác giả | |
Đánh giá bản dịch: Tiêu chí chấm bài thi môn Biên dịch tại các trường đại học
|
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường. NXB Đại học Quốc gia TP HCM. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả | |
Khảo sát thực trạng hoạt động đào tạo biên phiên dịch tiếng Anh tại một số trường đại học tại Việt Nam hiện nay.
|
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường. NXB Đại học Quốc gia TP HCM. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả | |
Oral English Communication Strategies among Vietnamese Non-majors of English at Intermediate Level.
|
Tạp chí Chuyên ngành Quốc tế ngoài ISI- American Journal of Educational Research. doi: 10.12691/ education-4-3-9. |
Nguyễn Thị Kiều Thu |
Đồng tác giả | |
An Overview of research on communication strategies - An implication for future studies in Vietnam
|
Kỷ yếu hội thảo KH quốc tế: English Language Teaching – ICELT 2016 (pp. 556-579). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC. VNU HCM Publishing House. | Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả |
|
Syllabus design in English literature teaching.
|
Kỷ yếu hội thảo KH quốc tế: English Language Teaching – ICELT 2016 (pp. 132-148). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC. VNU HCM Publishing House. |
Nguyễn Thị Kiều Thu |
Đồng tác giả |
|
Khảo sát các thành tố phụ trong danh ngữ tiếng Việt
|
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường khoa Việt Nam học - NXB Đại học Quốc gia TP HCM. | Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả |
|
Factors affecting task-based language teaching from teacher’s perspectives.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. Study in English Language Teaching- Scholink, 2(1), 108-122. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
The need for a change in assessing non-English major students at the tertiary level from teachers’ perspectives
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. Study in English Language Teaching -Scholink, 2(2), 216-239 |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An investigation of teaching effectiveness in tertiary English classes.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL) 3(4), 43-57. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An investigation into the effectiveness of learning assessment for non-English major students at the tertiary level.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(5), 14-31. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An investigation into the use of the course book for non-English major students at the tertiary level
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(6), 14-30. | Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
Năm 2017-2018
|
||||
Khảo sát cách đánh giá môn dịch thuật tại một số trường đại học Việt Nam.
|
Tạp chí Phát triển Khoa học Công nghệ, ĐHQG TP. HCM, 20, 83-90. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả |
|
Dịch thuật theo hướng giao tiếp: một phương pháp dạy và học từ vựng tiếng Anh hiệu quả cho các lớp tiếng Anh không chuyên.
|
Tạp chí Khoa Học Xã hội TP. HCM, 1(221), 65-75. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác già |
|
Lý thuyết hòa kết: văn hóa và cách con người tư duy.
|
Tạp chí Khoa Học Xã hội - TP HCM, 3(235), 64-72. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả | |
Vai trò của văn hóa từ góc nhìn của ẩn dụ ý niệm ‘Gương mặt”.
|
Tạp chí Ngôn ngữ, Viện Ngôn ngữ học. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả |
|
A survey into the learning of English articles at the faculty of English Linguistics& Literature-HCM-USSH
|
Kỷ yếu Hội thảo (pp. 82-98). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả |
|
An investigation into the effectiveness of the English as a foreign language course.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 5(1), 53-60. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An evaluation of a pilot implementation of the outcome-based education approach in an interpreting module.
|
Kỷ yếu Hội thảo HUTECH Science and Technology Conference (pp.326-325). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
Outcome-based college English teaching: student satisfaction with learning outcomes.
|
Tại chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 6(3), 29-39. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An investigation of difficulties encountered by EFL teachers in the application of strategies in teaching listening skill
|
Tại chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI-English Literature and Language Review, 4(1), 161-174. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Attitudes towards the Learning of Culture in English Language Learning Among Vietnamese High School Students
|
Kỷ yếu Hội thảo Third International TESOL Conference Promoting ELT: Diverse Perspectives and New Horizons at Ho Chi Minh City University of Education (pp.233-246). Ho Chi Minh City: Ho Chi Minh City University of Education Publishing House. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The Use of English Vocabulary Learning Strategies among Vietnamese High School Students
|
Kỷ yếu Hội thảo Third International TESOL Conference Promoting ELT: Diverse Perspectives and New Horizons at Ho Chi Minh City University of Education (pp.223-232). Ho Chi Minh City: Ho Chi Minh City University of Education Publishing House. | Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
EFL learners' perceptions of factors influencing learner autonomy development.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI- Kasetsart Journal of Social Sciences, 39(1),1-6. | Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The effectiveness of the intercultural language communicative teaching model for EFL learners.
|
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, 3(6), 1-17. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The difficulties in ESP reading comprehension encountered by English–majored students.
|
Tạp chí thuộc HĐGS được tính 1 điểm Journal of Foreign Studies, 34(2),151-161. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Mô hình giảng dạy ngôn ngữ giao tiếp liên văn hóa cho người học tiếng Anh.
|
Tạp chí thuộc HĐGS được tính 1 điểm VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 4(4). |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The Roles of Technology in Promoting English-Majored Students’ Learner Autonomy: A Critical Look at HUTECH Context.
|
Kỷ Yếu Hội thảo- Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology (pp.344-348). Ho Chi Minh City: Science and Technology Publishing House. | Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
English-Major Students’ Perceptions of the Role of Culture in English Language Learning.
|
Kỷ Yếu Hội Thả Quốc Tế: Language Teaching and Learning Today at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.253-270). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Factors Affecting EFL Reading Comprehensibility of Vietnamese Secondary School Students: A Case Study.
|
Kỷ Yếu Hội Thảo Quốc Tế: Language Teaching and Learning Today at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.289-302). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Enhancing learner autonomy in English reading classes.
|
Kỷ Yếu Hội Thảo Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology. |
Tống Thị Kim Ngân | Tác giả |
|
Application of David Nunan’s nine steps to enhance learner autonomy in learning American and British Cultures and Societies at Ho Chi Minh City University of Technology
|
Kỷ Yếu Hội Thảo Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology. |
Tống Thị Kim Ngân | Tác giả |
|
Second year English majors’ autonomous learning in essay writing at HUTECH
|
Kỷ yếu Hội nghị Sáng tạo HUTECH 2018, 349-351. |
Đỗ Thị Song Tuyến Nguyễn Hòa Mai Phương |
Đồng tác giả | |
How to enhance the interaction in second language acquisition.
|
Kỷ yếu hội nghị khoa học công nghệ 2018. Nhà xuất bản khoa học và kỹ thuật. |
Dương Bá Thanh Di Đỗ Mạnh Cương |
Đồng tác giả | |
Application of David Nunan's nine steps to enhance learner autonomy in learning American and British cultures and societies at Hochiminh University of technology.
|
Kỷ yếu hội nghi khoa học công nghệ 2018, 336-339. |
Võ Quốc Đại Đỗ Thị Hồng Nhung |
Đồng tác giả |
|
Năm 2019-2020
|
||||
The impact of group dynamics on the success of language learning.
|
Kỷ yếu hội nghị Khoa học và Công nghệ HUTECH 2019, 106. |
Đỗ Thị Song Tuyến Đỗ Mạnh Cương |
Đồng tác giả | |
Reality of English-majored freshmen’s self-study of listening skills.
|
Tạp chí chuyên ngành Language Teaching and Learning Today 2019, 223-232. |
Đỗ Thị Song Tuyến Đỗ Mạnh Cương |
Đồng tác giả | |
Applying critical thinking skills to improve students' essay writing skills.
|
Tạp chí chuyên ngành ngoài ISI_ International Journal on Studies in English Language and Literature, 7(5), 27-37. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả |
|
Difficulties in translating TV programs in English into Vietnamese: A Study at Lam Dong Radio-Television Station.
|
Tạp chí chuyên ngành ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature, 7(5), 13-26. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả |
|
Nghịch ngữ từ góc nhìn tri nhận.
|
Tạp chí Ngôn ngữ, Viện Ngôn ngữ học, 5, 43-57. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Tác giả | |
An investigation into learners’ attitudes towards training metacognitive strategies in reading comprehension.
|
Kỷ yếu Hội Thảo- English Language Teaching – ICELT 2020 (pp. 111-138). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University- HCMC. VNU-HCMC Press. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả |
|
Đánh giá chất lượng dịch trong đào tạo dịch thuật bậc đại học.
|
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-(7), 37-47. |
Nguyễn Thị Kiều Thu | Đồng tác giả | |
A brief analysis of the relationship between teacher autonomy and learner autonomy in ESL/EFL education.
|
Kỷ yếu Hội thảo-HUTECH Science and Technology Conference (pp. 109). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam. |
Lê Văn Tuyên | Tác giả |
|
An investigation into factors demotivating Students in EFL learning at tertiary level.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(3), 878-888. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Learner autonomy: Practices used and challenges encountered by EFL teachers in fostering learner autonomy at tertiary level.
|
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-VNU Journal of Foreign Studies, 35(4), 130-151. |
Lê Văn Tuyên Huỳnh Thị An |
Đồng tác giả |
|
Task-based language teaching: Task-based speaking activities used in EFL classrooms at tertiary level.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 7(5), 1-12. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
The use of first language in teaching ESP vocabulary to engineering students at a technical college.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-English Literature and Language Review, 5(2), 17-26. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Factors affecting EFL students’ willingness to communicate in speaking Classes at the Vietnamese tertiary level.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI- International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(2), 252-262. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Effects of using contextual clues on English vocabulary retention and reading comprehension.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(5), 1342-1347. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả | |
Difficulties Encountered and Strategies Used by Non-English Majored Students in Learning Reading Skills.
|
Kỷ yếu Hội thảo International Conference on Science, Technology and Society Studies (STS2020), (pp.283-291). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Strategies used by undergraduate English-majored students in oral communication.
|
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Foreign Studies, 36(1), 156-179. |
Lê Văn Tuyên Huỳnh Thị An Trần Kim Hồng |
Đồng tác giả |
|
Factors affecting non-English majored students’ motivation in learning EFL at tertiary level.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI International Journal of English Literature and Social Sciences, 5(5), 1631-1645. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Factors causing students’ inhibition in English speaking performance.
|
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 8(4), 1-10. |
Lê Văn Tuyên | Đồng tác giả |
|
Eleventh graders' actual use of English listening learning strategies at Duong Van Duong high school.
|
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Foreign Studies, 35(1), 114-130. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Descriptive language in Snow Fall by John Branch.
|
Tạp chí chuyên nag2nh quốc tế-Suranaree Journal of Social Science, 13(2), 25-35. | Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Four aspects of English speaking difficulties encountered by tertiary English-majored students.
|
Tạp chí chuyên ngành-Journal of Science, Ho Chi Minh City Open University, 9(5), 50-60. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Attitudes toward the use of TELL tools in English language learning among Vietnamese tertiary English majors.
|
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 5(5), 581-594. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The use of phrasal verbs in English language research proposals by Vietnamese M.A. students.
|
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Foreign Studies, 35(4), 114-129. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
The Important Roles of Project-Based Learning in Teaching English to High School Students.
|
Kỷ yếu Hội thảo-the International conference: Innovation and inspiration: Building the future of language education at HCMC Open University (pp.279-294). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Teaching English Grammar Communicatively: A Critical Look at the Roles of English Grammar in the EFL Context.
|
Kỷ yếu Hội thảo-International conference: Autonomy and motivation for language learning in the interconnected world at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.182-190). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press. |
Trần Quốc Thao | Đồng tác giả |
|
Tertiary English Majors' Perceptions of the Importance of Learner Autonomy and Autonomous Language Learning Strategy Use.
|
Kỷ yếu Hội thảo-International conference: Autonomy and motivation for language learning in the interconnected world at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.102-113). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press. |
Trần Quốc Thao Võ Quốc Đại |
Đồng tác giả | |
Student teachers’ perception of their teaching competency assessed by a framework for assessing student teachers’ English teaching competency
|
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-VNU Journal of Foreign Studies, 36(3), 164 -177. |
Trần Quốc Thao |
Tác giả | |
Non-English majors’ employment of autonomous English lexical learning strategies.
|
Tại chí Chuyên ngành trong nước: Journal of Science Ho Chi Minh City Open University, 10(3), 43- |
Trần Quốc Thao |
Tác giả | |
Insights into tertiary English-majored students’ writing self-efficacy.
|
TNU Journal of Science and Technology, 225(10), 47-54. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Tertiary English-majored students’ perceptions toward the role of pronunciation in English language learning and their practicing strategies.
|
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 6(2), 266-280. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Các yếu tố ảnh hưởng đến nhu cầu học tiếng Anh của sinh viên không chuyên.
|
Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 15(2), 100-111. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
The use of self-regulated language learning strategies among Vietnamese English-majored freshmen: A case study.
|
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Science: Education Research, 36(1), 1-10. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Insights into listening comprehension problems: A case study in Vietnam.
|
Tạp chí Chuyên ngành Scopus- PASAA, 59 (January-June), 77-100. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Non-English majors’ English speaking difficulties: a case study.
|
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.246-288). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Tertiary English-majored students’ perceptions of learning communicative English grammar.
|
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.532-556). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
Attitudes towards Facebook-based activities for English language learning among non-English majors.
|
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.624-643). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics. |
Trần Quốc Thao |
Đồng tác giả | |
HUTECH’s English-majored students’ motivation and their achievement in English learning.
|
Kỷ yếu hội nghị khoa học cấp trường, 48-53 |
Đỗ Mạnh Cương | Tác giả | |
HUTECH English majors’ perceptions of problems with learning listening and note-taking skills.
|
Kỷ yếu hội thảo khoa học chuyên ngành cấp Khoa. |
Đỗ Thị Song Tuyến Đỗ Mạnh Cương |
Đồng tác giả | |
English speaking club's operations and activities from managerial perspectives.
|
Kỷ yếu Hội thảo-Inter-faculty conference: Innovating language learning and teaching in the globalized context. |
Phạm Quỳnh Trang Võ Quốc Đại |
Đồng tác giả | |
Teacher’s perception of and difficulties in teaching culture components in American English File 1 from two cultural perspectives.
|
Kỷ yếu Hội thảo-International Conference on Creative Teaching, Assessment and Research in the English Language (26-28 June, 2019), pp. 8-11. Malaysia: Universiti Putra Malaysia. |
Hoàng Kim Mai Khôi Nguyễn Phương Thảo |
Đồng tác giả | |
Teacher’s perception of and difficulties in teaching culture components in Active Skills for Reading
|
Kỷ yếu Hội thảo-HUTECH Conference on Science and Technology (19 July, 2019), 107. |
Hoàng Kim Mai Khôi Nguyễn Phương Thảo |
Đồng tác giả | |
Undergraduate Vietnamese EFL students’ perception of mind-mapping on reading skills
|
Kỷ yếu Hội thảo-first international conference on science, economics and society studies UEF 2020: Corporation and Global integration, pp. 525-532. Ho Chi Minh City: Finance Publishing House. |
Hoàng Kim Mai Khôi Nguyễn Phương Thảo |
Đồng tác giả | |
The effects of mind mapping Vietnamese EFL students’ reading skills. .
|
Tại chí chuyên ngành quốc tế ngoài ISI-Journal of Inquiry into Languages and Cultures, 4(2), 131-141. |
Hoàng Kim Mai Khôi Nguyễn Phương Thảo |
Đồng tác giả | |
Genre analysis of the reading passages in two English textbook series in Vietnam
|
Tại chí chuyên ngành quốc tế ngoài ISI. Journal of Inquiry into Languages and Cultures, 4(2), 214-229. |
Hoàng Kim Mai Khôi Nguyễn Phương Thảo |
Đồng tác giả | |
How Peer Tutoring in Pause, Prompt and Praise Model enhances reading skills of EFL/ESL low progress readers.
|
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường- HUTECH 2019 Conference. |
Trần Kim Hồng Huỳnh Thị An |
Đồng tác giả | |
The use of peer Assessment and Teacher assessment in Reinholz’ (2016) assessment cycle.
|
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường-Innovating Language Learning and Teaching in the Globalized Context. |
Trần Kim Hồng |
Tác giả | |
|
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường-First International Conference on Science, Economics and Society UEF 2020. |
Trần Kim Hồng Huỳnh Thanh Quang |
Đồng tác giả | |
Motivation and language learning: A case study of an EFL learner from Vietnam.
|
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường: Tích cực hóa người học trong giảng dạy ngoại ngữ, 54-68. |
Huỳnh Thanh Quang | Tác giả | |
Using flipped classroom to enhance students’ autonomy in Writing 1 at HUTECH University.
|
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường: Tích cực hóa người học trong giảng dạy ngoại ngữ, 16-21. |
Ngô Bình Anh Khoa | Tác giả | |
Improving non-English major students’ intrinsic motivation in language learning.
|
Kỷ yếu Hội thảo UEF and HUTECH Conference: Innovating language learning and teaching in a globalised context. |
Ngô Bình Anh Khoa | Tác giả |